fbpx

Collegio – Academia de Comunicare Modernă

Program

Programul Academiei Collegio este compus din cursuri complementare care dezvoltă toate abilitățile de care are nevoie un vorbitor de excepție pentru a performa absolut în orice context oferit de mediul profesional: discursuri, apariții în presă, prezentări, pitch-uri, dezbateri etc.

Curs

Dicție și public speaking

Obiectivul cursului de dicție este de a descoperi și antrena abilitățile și tehnicile esențiale necesare pentru a deveni un vorbitor încrezător și persuasiv. Prin exerciții interactive și practică ghidată, studenții își vor dezvolta abilitatea de a comunica eficient, de a atrage publicul și de a se exprima cu claritate și carismă. Cele trei tipuri de limbaj: Verbal, NonVerbal și Paraverbal vor fi disecate și studiate în profunzime astfel încât potențialul de vorbire să fie la maximum, în orice situație.

Îmbunătățiți-vă abilitățile de vorbire în public la un nivel care să impună atenție și admirație. Învingeți teama de a fi in centrul atenției, îmbunătățiți limbajul corpului și emanați încrederea care captivează orice mulțime.
Profesor

Carmen Ivanov

Dictie.ro

Carmen Ivanov este un lider în domeniul dicției, în România. Cu o pasiune pentru rezolvarea creativă a problemelor de dicție, Carmen a reușit să îmbunătățească constant tehnicile utilizate, lăsând o amprentă de neșters asupra domeniului dicției. Printre realizările sale remarcabile se numără manualele de dicție: Șase sași în șase saci și Străfurnica. A pregătit numeroase persoane din industrii diferite, printre care se numără și televiziunea și radio-ul. Dincolo de succesul său profesional, Carmen este cunoscută pentru mentoratul și dedicarea sa pentru a pregăti următoarea generație de profesori. Realizările sale servesc drept sursă de inspirație pentru toți cei care aspiră să conducă schimbări pozitive în domeniile lor.

Curs

Retorică, dezbatere și argumentare

Retorica este, asemenea logicii, o activitate a minții fără a avea un obiect propriu de studiu. Scopul său este cel de a convinge prin cuvinte, de cele mai multe ori prin cuvinte alese (iată deci justificarea pentru „arta elocinței”). Vom porni de la câteva repere precum intenția vorbitorului și subiectele care pot fi abordate în discurs. Vom discuta, în cadrul întâlnirilor de la cursul de retorică despre elementele de bază ale unui discurs în genere, urmărind texte clasice, dar raportându-ne la nevoile lumii de azi. Vom vedea care sunt principalele motive pentru care filosoful Antichității, Socrate, respinge retorica drept artă (în sensul vechilor greci) și de ce, în ciuda multor asemănări, nu este totuna discursul sofiștilor. Retorica ne-a însoțit în comunitate încă de la început, și vom urmări cum, în funcție de perioadă, forma sau recepția ei se modifică. Și, nu ne vom opri la încercarea de a o defini-  elementul practic nu va lipsi. Vom organiza dezbateri și vom vedea cum, pe lângă trăsăturile ce țin de raționalitate, contribuția retoricii la discurs ne poate determina să fim mai deschiși să acceptăm diverse puncte de vedere.

Profesor

Bianca Savu

Lect. asoc. dr. @ Facultatea de Filosofie, Universitatea București; Școala Europeană

Bianca Savu este absolventă a Facultății de Filosofie a Universității din București (UB). În cadrul UB colaborează cu mai multe facultăți pentru cursuri de gândire critică, etică academică, retorică și argumentare, epistemologie, filosofia limbajului, filosofia matematicii sau ontologie. În cercetare, în ultima perioadă a fost interesată de filosofia pozitivă a lui Auguste Comte. Când nu e la școală, de obicei se plimbă cu bicicleta sau coace prăjituri pentru prietenii ei, dacă nu cotropește vreun anticariat.

Curs

Comunicare avansată în afaceri

Comunicarea a fost în centrul dezvoltării umane încă de la începuturile omenirii. Cu toate acestea, am început să-i recunoaștem importanța abia în secolul trecut. Cercetătorii au arătat că o comunicare mai bună duce la mai puține conflicte, la parteneriate de afaceri mai bune, la o implicare mai mare a clienților și, în general, la relații mai bune cu semenii noștri.

Comunicăm zilnic cu zeci de persoane. Modul în care comunicăm are un impact asupra tuturor lucrurilor: modul în care se fac lucrurile într-o organizație, modul în care reușim să ne construim rețeaua profesională, modul în care menținem relații de lungă durată cu prietenii și partenerii și, în cele din urmă, modul în care ceilalți gândesc și au încredere în abilitățile noastre de a conduce.

Odată cu evoluția tehnologiei, avem acum posibilitatea de a ne transmite mai bine mesajul cu ajutorul prezentărilor digitale și al instrumentelor vizuale.

Cursul nostru „Comunicare avansată în afaceri: tehnici eficiente de proiectare și prezentare” nu numai că vă învață cele mai importante moduri în care ar trebui să structurați, să transmiteți și să prezentați un mesaj, dar vă învață și cum să îl comunicați eficient și eficace cu ajutorul prezentărilor digitale și cum ați putea deveni un vorbitor mai bun în general.

Vom acoperi patru arii principale:
  1. Transformarea informațiilor în mesaje puternice
  2. Conceperea unei prezentări atractive
  3. Pregătirea unei prezentări importante (ex. Powerpoint/Canva)
  4. Realizarea unei prezentări și a unui discurs de impact

Modalități de lucru:
  • Prezentarea conceptelor
  • Studii de caz și exemple
  • Metode experiențiale, jocuri (Canva, PowerPoint, lucrul in echipa, etc)
Profesor
Sorin Anagnoste

Sorin Anagnoste

Conf. univ. dr. @ Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, ASE

Sorin Anagnoste este Conferențiar și Prodecan al Facultății Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ), în cadrul Academiei de Studii Economice din București (ASE), acolo unde predă subiecte legate de strategie si modele online de afaceri. De asemenea, el are scrie despre aceste subiecte săptămânal: https://plus.onstrategy.eu/
Sorin are un doctorat in Administrarea Afacerilor (2012) și este licențiat în Afacereri Internaționale (2008), ambele obținute în cadrul ASE București. El are o experiență de peste 12 ani în companii din diferite industrii (ex: Industria Bunurilor de Larg Consum, Energie, Servicii financiare, Consultanță), în roluri precum Business Analyst, Manager financiar, Consultant în management sau / și lector. Competențele sale principale sunt legate de automatizarea inteligentă, antreprenoriat și managementul strategic. În afară de aceste activități, el are cunoștințe și experiență practică cu tehnologii care ajută companiile să obțină automatizarea proceselor end-to-end (ex. Chatbots, Process Mining, Data Mining, OCR inteligent etc). Experiența sa practică a fost diseminată în articole publicate în reviste și la conferințe academice dedicate, fiind astfel unul dintre cei mai citați autori din aceste domenii. Sorin este invitat frecvent ca guest speaker la conferințe și ateliere. De asemenea, este certificat în domeniul Design Thinking de către IDEO și predă acest program organizațiilor, studenților universitari și ONG-urilor.

Curs

Leadership

Deși termenul de leadership este în continuare asociat cu cel de manager, cel puțin în domeniul corporate, abilitățile asociate unui leader pot fi dobândite și utilizate de către oricine are o viziune și dorește să inspire către mai bine atât pe ceilalți, cât și pe el însuși.

Conținut curs:
  • Dezvoltarea leader-ului autentic
  • Identificarea propriilor valori
  • Crearea unei viziuni pt viitor
  • Creșterea motivației pentru îndeplinirea viziunii
  • Gestionarea echipei
  • Acordarea feedback-ului
  • Gestionarea eșecului
  • Self-leadership
Profesor

Cătălina Chinie

Lect. univ. dr. @ Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, ASE

Cătălina Chinie este lector la Facultatea de Administrarea Afacerilor în limbi străine - în cadrul Academiei de Studii Economice din București și practicant al metodologiilor Agile și Design Thinking. Predă cursuri de Leadership, Modele de afaceri, Dezvoltare și prototipare de produse. Deține un certificat de Design Thinking de la IDEO. A absolvit Facultatea de Administrarea Afacerilor cu Predare în Limbi Străine, secția germană. Și-a obținut doctoratul cu o teză despre antreprenoriatul corporativ. Cătălina are o experiență profesională de peste 15 ani în sectorul financiar și în cel IT. Și-a asumat diferite roluri în proiecte de afaceri și academice pentru a dezvolta noi instrumente și noi experiențe pentru clienți.

Curs

Comunicare pentru Design thinking

Toate cursurile de business relatează importanța capitală a nevoilor clienților noștri. Dezvoltarea soluțiilor inovatoare și a produselor atractive au la bază gândirea centrată pe om. Metodologia “Design Thinking” oferă o structură ajutătoare, menită sa ghideze în procesul de înțelegere și dezvoltare a soluțiilor. Aceasta poate fi folosită atât cu clienții externi, cât și cu cei interni și ceilalți membri ai echipei, indiferent de domeniu: produs, vânzări, dezvoltarea afacerilor, parteneriate, operațiuni, strategie și marketing.

Conținut curs:
  • Metodologia Design Thinking
  • Exersarea observației și a empatiei
  • Stăpânirea abilităților de intervievare
  • Captarea de informații și identificarea nevoilor
  • Instrumente pentru generarea de idei inovatoare
  • Exersarea creativității
  • Exersarea instrumentelor de prototipare
  • Finalizarea produsului sau serviciului prin iterație
Profesor

Cătălina Chinie

Lect. univ. dr. @ Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, ASE

Cătălina Chinie este lector la Facultatea de Administrarea Afacerilor în limbi străine - în cadrul Academiei de Studii Economice din București și practicant al metodologiilor Agile și Design Thinking. Predă cursuri de Leadership, Modele de afaceri, Dezvoltare și prototipare de produse. Deține un certificat de Design Thinking de la IDEO. A absolvit Facultatea de Administrarea Afacerilor cu Predare în Limbi Străine, secția germană. Și-a obținut doctoratul cu o teză despre antreprenoriatul corporativ. Cătălina are o experiență profesională de peste 15 ani în sectorul financiar și în cel IT. Și-a asumat diferite roluri în proiecte de afaceri și academice pentru a dezvolta noi instrumente și noi experiențe pentru clienți.

Curs

Media intelligence

Media intelligence face diferența dintre o prezentare OK și una care poate rămâne multe timp în mintea audienței. Cursanții vor învăța cum să reacționeze și cum să vorbească în mai multe situații. În fața unui grup de 20 de colegi, în fața unei mulțimi nemulțumite sau în fața unei camere de luat vederi care transmite mesajul către 3 milioane de oameni? Unde e mai complicat? În niciuna dintre situații dacă ești pregătit să faci față unei provocări de acest gen. Cursanții vor fi puși în fața unor încercări și vor primi indicații inclusiv în zona de fashion, când vine vorba de un interviu sau o prezentare. Publicul țintă este focusul, iar principalul obiectiv este să poți transmite mesajul cât mai clar și să primești un feedback pozitiv. Cursul de Media intelligence este obligatoriu în Statele Unite pentru top management, sportivi de performanță și politicieni. Publicul trebuie hrănit cu un mesaj adecvat și în funcție de situație, hotărât sau soft. La finalul orelor dedicate cursului, cursanții vor căpăta un instrument în plus pentru a putea trece peste situații complicate și pentru a se organiza mai bine pentru orice tip de interațiune media. Într-o societate în care orice lucru spus și orice ținută purtată la un eveniment contează, acest curs poate face diferența în imaginea pe care cursanții o vor cultiva.

Profesor

Ion Alexandru

Eurosport

23 de ani de activitate profesională în domeniul media, dintre care 13 ani petrecuți la cea mai prestigioasă televiziune din România, PROTV. Comentator de sporturi în ultimii 22 de ani, de la fotbal (Euro 2016 și Euro 2020) la hochei sau de la tenis la box, Ion Alexandru a fost moderator sau invitat la diverse emisiuni din trustul PRO, dar și Eurosport, Realitatea, Euronews sau Prima Sport. În prezent, redactor șef la Eurosport România, Ion Alexandru conduce o echipă cu rezultate excelente pe o piață extrem de concurențială. Ion Alexandru, alături de Mihai Crăciun și Carmen Ivanov, au fondat primul curs de comentator sportiv/dicție din România, care a fost preluat începând din 2022 și la Facultatea de Jurnalism din București.

Curs

Zona de disconfort

Zona de disconfort este un curs special, unic în România, în care cursantul este scos în majoritatea timpului din zona sa de confort. Obiectivul cursului este de a simula sau chiar depăși senzații tari cauzate de cele mai multe ori de emoții: o cameră video îndreptată către tine, un public de 30.000 de oameni, o crăpătură neprevăzută în pantaloni chiar înaintea prezentării sau o schimbare bruscă exact înainte de marea întâlnire. Conținutul cursului este secret, urmând ca acesta să fie dezvăluit în cadrul academiei.

Profesor

Mihai Crăciun

Peter Piper

Cu o experiență vastă în TV și radio, Mihai Crăciun este specialist în comunicare și unul dintre cei mai apreciați profesori de dicție din România. În cei 10 ani de activitate în zona de media, Mihai a lucrat cu radiouri (Guerrilla, Gold FM, Tanănana, Kiss FM, Rock FM, Magic FM) și televiziuni (PRO TV, Prima Sport, Orange Sport). A pregătit cu succes peste 10.000 de profesioniști din vaste domenii de activitate, reușind să sesizeze cu ușurință dicția deficitară a acestora și să le perfecționeze discursul liber. Expertiza sa este recunoscută la nivel național, colaborând cu mai multe companii de stat și private. Mihai este analist și comentator sportiv, și realizează podcastul Luni Seara, pe canalul de YouTube Crăciun tot anul. Licențiat în Marketing, Mihai Crăciun a absolvit 2 programe de Master: Comunicare și P.R. la SNSPA și Filosofie și gândire critică la Universitatea București.

Curs

Comunicare asertivă

Asertivitatea este în strânsă legătură cu încrederea în sine și diplomația, cu atitudinea pozitivă în cazul raporturilor interne (cu sine) și externe (cu ceilalți). Se bazează pe asumarea responsabilităților și rolurilor specifice ale tuturor celor implicați, indiferent de specificul situațional și pleacă de la poziționarea adecvată. Comportamentul asertiv este în antiteză atât cu cel agresiv (dominarea celuilalt și considerarea acestuia ca fiind inferior sau mai puțin îndreptățit decât noi înșine) cât și cu cel pasiv (cedarea în fața celuilalt și renunțarea la propriile așteptări, drepturi și nevoi). Lipsa asertivității este una dintre cauzele situațiilor conflictuale sau a escaladării acestora și se traduce într-o comunicare limitată sau chiar inexistentă. Comunicarea non-asertivă, atât de frecventă, în strânsă legătură cu formarea tradițională în contextul nostru socio-cultural și politic, este una închisă. În mod paradoxal, este menită să nu deranjeze, să nu creeze tensiuni sau riscuri însă ajunge să aducă deservicii tuturor părților implicate. Chiar în cazul schimbului actului comunicațional, printr-un aparent schimb de mesaje (fie ele politețuri superficiale, critici și reproșuri agresive sau chiar jigniri) și în ciuda acestora, nu transmite conținuturi acționabile, care ar putea duce la rezolvarea nemulțumirilor sau problemelor, ci le agravează. Comunicarea asertivă trece dincolo de stratul superficial al emoțiilor și gândurilor procesate unilateral și pleacă de la asumarea firescului nevoilor, intereselor și semnificațiilor, atribuite situației de fiecare dintre cei implicați, alimentându-se din principiul respectului reciproc și din strădania de a găsi un punct comun, rezonabil și valoros bilateral. Chiar dacă sunt diferite și uneori chiar antagonice, punctele de vedere ale interlocutorilor sunt validate complementar și, plecând de aici, se conturează constructiv o soluție, pe baza unui obiectiv comun, rămânând fidel propriilor drepturi, nevoi și deziderate. Cursanții vor fi expuși la situații multiple în care să identifice și să exerseze eficiența comunicării asertive, prin comparație cu variantele obișnuite ale reacțiilor pasive, agresive sau pasiv-agresive, integrând valoarea efectelor ficăruia dintre aceste tipuri de răspunsuri. Implicând abilități ce îmbină componente tripartite emoțional-cognitiv-comportamentale, metodologia de lucru asociată însușirii comunicării asertive în cadrul cursului apelează la tehnici care să stimuleze deopotrivă conștientizarea și restructurarea unor procese ineficiente cât și asimilarea și sedimentarea unora noi, care să le înlocuiască și care să aducă rezultate mai bune în comunicarea cu ceilalți în situațiile delicate sau dificile.  

Profesor

Andreea Răceanu

Lect. univ. dr @ Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA

Cu 18 ani de experiență în activități de predare și training, Andreea Răceanu are o formare multidisciplinară (comunicare și relații publice, științe politice și limba japoneză) și expertiză pe zona comunicării strategice. În mediul academic predă cursuri de Comunicare, Relații Publice, Lobby, Negociere și Comunicare Interculturală (S.N.S.P.A.) și Campanii de Responsabilitate Socială (Universitatea București), este coordonatoare a Masteratului de Comunicare în Afaceri și membru inițiator al Laboratorului de Relații Publice Strategice în cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice (S.N.S.P.A.). În mediul privat este trainer pe zona Comunicării de Business. Cu accent pe importanța abordării parteneriale, a principiilor etice și a împletirii fericite între eficiență, eficacitate și respect reciproc, activitățile de formare derulate de Andreea sunt orientate spre atingerea organică a obiectivelor asumate de participanți, într-un demers centrat pe dezvoltarea armonioasă pe cele trei planuri specifice funcționării noastre personale și profesionale (cognitiv-emoțional-comportamental), în mod natural prin relaționare cu ceilalți. Obiectivele de formare sunt subsumate obținerii unor rezultate sustenabile la nivel individual cât și pentru echipa și industria din care participanții fac parte, îndeosebi în cazul celor cu poziții manageriale.

Curs

Negociere

Negocierea de succes derivă dintr-un mix potrivit de cunoaștere, inteligență emoțională și socială, creativitate, analiză obiectivă și calcul al riscurilor și oportunităților. O premisă obligatorie este buna articulare a rezultatului vizat, prin raportare la cunoașterea de sine, a partenerului de negociere și a agendei acestuia. Negocierea nu este neapărat despre ceea ce poți obține, cât mai ales despre cum o faci. Eleganța stilului de comunicare, modul de abordare, echilibrul fin între stabilirea de limite clare și deschiderea arătată celuilalt, recunoașterea și gestionarea cu măiestrie a modului în care mintea poate pendula între o varietate mare de emoții și cogniții sunt elemente care vor fi antrenate în cadrul acestui curs.

Cursanții vor învăța principii și tehnici de negociere variate care vor fi puse în practică în exerciții de profunzime, adaptate contextului lor profesional. Se vor evidenția limite potențiale în negociere și modul în care pot fi ele depășite, fără a compromite potențialul relației cu celălalt, ci, dimpotrivă, sporind valoarea acestuia. Participanții la acest curs vor primi un cadru de referință structurat și vor fi echipați cu un algoritm accesibil și un set de instrumente ce pot fi aplicate în negocierile viitoare, pe paliere ierarhice similare sau diferențiate, pentru obținerea de rezultate pozitive și realiste în raport cu specificului situațional la care sunt expuși. 

Profesor

Andreea Răceanu

Lect. univ. dr @ Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA

Cu 18 ani de experiență în activități de predare și training, Andreea Răceanu are o formare multidisciplinară (comunicare și relații publice, științe politice și limba japoneză) și expertiză pe zona comunicării strategice. În mediul academic predă cursuri de Comunicare, Relații Publice, Lobby, Negociere și Comunicare Interculturală (S.N.S.P.A.) și Campanii de Responsabilitate Socială (Universitatea București), este coordonatoare a Masteratului de Comunicare în Afaceri și membru inițiator al Laboratorului de Relații Publice Strategice în cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice (S.N.S.P.A.). În mediul privat este trainer pe zona Comunicării de Business. Cu accent pe importanța abordării parteneriale, a principiilor etice și a împletirii fericite între eficiență, eficacitate și respect reciproc, activitățile de formare derulate de Andreea sunt orientate spre atingerea organică a obiectivelor asumate de participanți, într-un demers centrat pe dezvoltarea armonioasă pe cele trei planuri specifice funcționării noastre personale și profesionale (cognitiv-emoțional-comportamental), în mod natural prin relaționare cu ceilalți. Obiectivele de formare sunt subsumate obținerii unor rezultate sustenabile la nivel individual cât și pentru echipa și industria din care participanții fac parte, îndeosebi în cazul celor cu poziții manageriale.